Wednesday, August 22, 2007

دنيا


{ربنا لا تؤاخذنا إن نسينا أو أخطأنا ربنا ولا تحمل علينا إصرا كما حملته على الذين من قبلنا ربنا ولا تحملنا ما لا طاقة لنا به واعف عنا واغفر لنا وارحمنا أنت مولانا فانصرنا على القوم الكافرين} (البقرة الآية: 286).
{ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هديتنا وهب لنا من لدنك رحمة إنك أنت الوهاب} (آل عمران الآية: 8).





مرات احنا نييب الشقى حق روحنا




بكل شى




وخصوصا بعلاقاتنا مع الناس




مع الاسف النفوس تغيرت




وانعدم الامان




نروح بريولنا للى يشقينا




ونصد عن الى شارينا




ونجرح بالصميم




وعشان شنو !




عشان وهم




عشان اطبق كلام معدوم بهالزمن




عشان صداقه




تطلع بالنهايه مصلحه




انانيه




استغلال




كل واحد يفكر بنفسه وبس




مافى انسان قلبه عليك ويخاف عليك ويقدرك




ويحترم ذاتك




ماكو تقدير للثقه الى تعطيها الناس




ولا احترام للوعد




الدنيا صارت اتخرع




الواحد يوقف مكانه




واايد واااايد ابرك




ااسفه




اسفه على نفسى




نفسى الى اذيتها وتعبتها




نفسى الى رخصتها




نفسى الى تعبتها مع الناس




نسيت ناسى




نسيت بيتى




نسيت انا




يمكن مانى متمكنه من الكلمات الى ودى اقولها




بس احس انى بقول وبقول




تاركه نفسى تكتب




احس قاعدا اخبص بالى يطلع




وبالى اقوله




بس انا وعدت نفسى ولا كلمه تطبعها ايدى بمسحها




كل كلمه تنطبع بتنزل لكم




ابيكم تقرونى




هذى انا كريزما




تعبانه حيل




حاسه انى ضايعه




حاسه انى مقصره حيل




مقصره مع ربى




ومقصره مع اهلى




ومقصره فى بيتى




لهييت بالدنيا




لما يانى طراق




صحانى من الغفله الى انا فيها






الله يعينى ويقدرنى اعوض واصلح الى سويتا بيدى










على خدي احط ايدي واحاسب روحي بروحي




واقول بيدي جرحت ايدي وزدت جروحي بنوحي




صحيح ان الهوى بلوى يعذب من جهل امره




صبرت وعزت السلوى .. طبعت وهمت في بحره




قولون الهوى غربة وانا به صرت شقياني




عثرت وطحت في دربه ، هدم ما كنت انا بانى




على خدى احط ايدى واحاسب روحى ابروحى




وقول بيدى جرحت ايدى وزدت اجروحى ابنوحى






____________________________________________________________________

صديقه حبيبه قريبه لقلبى

اقولها الحمدالله على سلامتج يالغاليه

وخطاج السو

اجر وعافيه يا رب